Haluatko oppia kirjottamaan hakukoneoptimoitua tekstiä sivustollesi? Se on oikeastaan erittäin helppoa ja voit käyttää meidän Sana laskuri, Hakusanojen toistuvuus ja Koodin/tekstin suhde työkalujamme joiden avulla onnistut varmasti optimoimaan hakusanasi sisältöön! Sanalaskuriin kannattaa ensiksi laittaa kilpailijan sivuston teksti sisältö (CTRL + A -> CTRL + C) ja katsoa monta sanaa kilpailijallasi on, tällöin sinun tulee kirjoittaa 250-300 sanaa pidempi artikkeli alla olevan oppaan mukaisesti! Tutustu myös kumppanuusmarkkinointi kirjoitukseemme jos haluat aloittaa tienaamisen niche alueella.
Miten sitten kirjoitetaan hakukoneoptimoitua tekstiä? Kiinnitetään ensiksi huomiota otsikoihin eli siis H1-H6 otsikoihin. Jokaisella sivulla tulisi olla vain yksi H1 otsikko jossa esiintyy hakusana, sama hakusana kannattaa syöttää myös sivuston title tagiin ja meta kuvaukseen jotta saadaan muodostettua päähakusana. Päähakusana on se hakusana jolla halutaan erottua hakutuloksissa. Päähakusana voi olla myös kahden tai kolmenkin sanan mittainen, ei siis kannata keskittyä enään yhteen sanaan vaan pyrkiä muodostamaan hakulausekkeita. Kun olemme kirjoittaneet H1 otsikon ja saanut hakusanan ujutettua myös title ja meta kuvaus tagiin voidaan aloittaa kappale P, jokaisen kappaleen alussa ja lopussa olisi hyvä olla hakusana. Eli siis päähakusana jos olisi vaikka "Kampaamo" se syötetään Title, Meta kuvaus ja H1 otsikkoon mutta myös H1 otsikon alle kappaleeseen niin että "Kampaamo" esiintyy kappaleen alussa ja lopussa.
Hakusanaa tulee myös toistaa jonkin verran sisällössä (max 5% tekstissä) näin saadaan kirjoitettua hakukoneoptimoitua tekstiä. Suomen kieli on siitä hyvä että sanat taipuvat jolloin hakukoneoptimoitu teksti voikin olla hakukoneoptimoitua tekstiä tämä kannattaa ottaa huomioon kun kirjoitat sisältöä sivustollesi.
Nyt kun olemme saaneet kirjoitettua H1 otsikon ja sen alle sisältöä voidaan keskittyä H2 otsikoihin, näitä otsikoita voi olla useampiakin sivustolla mutta yleisesti 2-3 kpl on hyvä määrä, H2 otsikkoon syötetään sivuston toinen, kolmas ja tarpeen mukaan neljäs hakusana, eli jos meillä oli aluksi "Kampaamo" päähakusanana voidaan H2 otsikoihin syöttää: "Parturi" "Hiusten värjäys" ja "Hiusten leikkaus", otsikko voi olla myös pitkä teksti esimerkiksi "Mitä maksaa hiusten värjäys" ja otsikon alle kun kirjoitetaan kappale voidaan käyttää tuota otsikkoa siinä apuna eli kappale alkaisi "Hiusten värjäys maksaa meillä.." ja loppuu "varaa aika hiusten värjäykseen" nämä ovat vain esimerkkejä miten teksti optimoidaan niin että sinne saadaan ujutettua hakusanoja.
Sivustolla voi olla esimerkiksi etusivu josta sitten ohjataan kuvin/linkein kävijöitä alasivuille, kuvia ja linkkejä voidaan käyttää myös hakukoneoptimoinnissa lisäämällä kuvaan ALT tagi ja linkkiin title tagi, ALT/TITLE tagin tulee kertoa kuvasta sanoilla joten voit kirjoittaa tähän osioon hakusanan ja muotoilla sen esimerkkinä tuo hiusten värjäys jolloin kuvaan tulisi ALT tagiksi "Katso mitä maksaa hiusten värjäys" ja linkkiin myös sama teksti.
Teksti sisältöä tulisi olla vähintään 25% kun tekstiä verrataan koodiin, mutta yleisesti googlessa TOP 3 hakutuloksissa on kirjoitettuna vähintään 1500 sanaa. Hakusana toistuu enintään 5% tuosta tekstistä ja hakusanoja on useampia. Voit kokeilla esimerkiksi WordCounter.com sivustolla olevaa sana laskuria joka kertoo sinulle hakusanojen toistuvuuden suoraan sivustolla (tämä ominaisuus on myös tulossa meidän sivustollemme).
Seuraamalla meitä sosiaallisessa mediassa saat tietoosi aina uusimmat vinkit, työkalut ja oppaat.
Seuraa meitä Facebookissa:
Seuraa meitä Twitterissä:
Poista 24 tunniksi: