Netin uhkapeleissä liikkuu suuret rahat. Ja siellä, missä liikkuu suuret rahat, on myös paljon markkinointiosaamista. Nykyisin iso osa yritysten markkinointibudjeteista käytetään netissä ja mitä suurempi osa yrityksen liikevaihdosta tulee netistä, sitä suurempi osa mainosrahoistakin käytetään sinne.
Moni suosittu nettikasino saa valtavasti kävijöitä hakukoneiden kautta, ja hakukoneoptimointi onkin monen sivuston menestyksen kannalta elintärkeää. Tämä näkyy myös siinä, että sivustot satsaavat valtavia summia näkyäkseen muita paremmin hakukoneissa. Näkyminen hakukoneissa tärkeillä avainsanoilla onkin kilpailua muita yhtiöitä vastaan, jotka niin ikään panostavat paljon hakukoneoptimointiin.
Hyvin kirjoitetun, avainsanarikkaan sisällön ja linkkien oikea yhdistelmä on välttämätön mille tahansa sivustolle, joka haluaa sijoittua korkealle hakukoneissa. Paitsi, että avainsanat on sijoitettu oikeisiin kohtiin, pitää sisällön olla myös mukaansatempaavaa, jotta kävijä ei vaihda nopeasti sivustoa. Hyvät nettikasinot pitävät sormensa hakukoneoptimoinnin pulssilla ja varmistavat, että ne ovat hakukoneoptimoinnissa aina kilpailijoita edellä.
Usein hakukoneoptimointi mielletään teknisenä työnä, jota se osaltaan onkin, mutta hakukoneoptimoinnissa taitava copywriter on niin ikään arvokas lisä yrityksen markkinointitiimissä. Hyvä copywriter pystyy tuottamaan sisältöä, joka on paitsi avainsanarikasta myös kiinnostavaa ja informatiivista. Oikea yhdistelmä teknistä hakukoneoptimointia ja hyvää kirjoittamista riittää usein siihen, että nettikasino saa tarvitsemaansa liikennettä ja pystyy muuttamaan sen asiakkaiksi.
Kuten useimmilla muillakin aloilla, myös rahapelialalla linkit ovat tärkeä osa hakukoneoptimointia. Mitä enemmän laadukkaita linkkejä sivustolle on, sitä korkeammalle se sijoittuu hakukoneissa. Tämä johtuu siitä, että hakukoneet pitävät linkkejä luottamuksen osoituksena. Verkkosivustoa, jolle johtaa paljon laadukkaita linkkejä, pidetään laadukkaana ja siten merkityksellisempänä kuin verkkosivustoa, jolle on vähän linkkejä. Siksi nettikasinot investoivat paljon rahaa linkkien rakentamiseen.
Linkkien hankkimiseen on monia eri tapoja, mutta kaikki niistä eivät ole tehokkaita. Tehokkain tapa saada laadukkaita linkkejä on luoda hyvää sisältöä, johon ihmiset haluavat linkittää. Tämä voidaan saavuttaa palkkaamalla hyvä copywriter ja varmistamalla, että sisältö on aina myös ajankohtaista.
Hakukoneoptimointiin vaikuttaa Googlen omien sanojen mukaan yli 200 asiaa. Myös se, miten kävijät käyttävät nettikasinoa, vaikuttaa sivuston sijoituksiin hakukoneiden tulossivuilla. Jos kävijät esimerkiksi viihtyvät sivustolla pitkään, avaavat monta sivua ja vieläpä palaavat sivustolle uudestaan ja uudestaan, on hakukoneilla syytä uskoa, että sivusto palvelee asiakkaitaan hyvin. Ja tästä syystä hakukone voi palkita sivuston paremmilla sijoituksilla hakutulossivuilla.
Rahapeliala on hyvin kilpailtu, ja nettikasinot joutuvat taistelemaan jokaisesta asiakkaasta. Hakukoneoptimointi on siksi tärkeä osa monien nettikasinoiden markkinointikokonaisuutta. Pysymällä ajan tasalla hakukoneoptimoinnin uusimmista suuntauksista ja kehityssuunnista ne voivat varmistaa, että ne ovat aina kilpailijoita edellä.
Hakukoneoptimointi kehittyy vauhdilla ja muutama vuosi sitten hyväksi havaituista tavoista joutuu usein luopumaan. Esimerkkinä mainittakoon avainsanojen toistaminen liikaa, joka toimi aiemmin, mutta joka nykyisin päinvastoin vaikuttaa negatiivisesti sijoituksiin. Viime vuosina schema on ollut SEO:ssa paljon esillä ja pienetkin sivustot ovat voineet nousta koko hakutulossivun kärkeen olemalla askeleen edellä muita schema-tiedoissa. Schema on siis metatietoa, jota sivusto voi kertoa hakukoneille omasta sivustostaan.
Hakukoneet pyrkivät nostamaan hakutulosten kärkeen aina sivustoja, jotka vastaavat hakutermiin ja -aikomukseen parhaiten. Ne tekevät tämän muuttamalla ja virittämällä algoritmejaan jatkuvasti, joskin esimerkiksi Google tekee isoja algoritmipäivityksiä vain muutaman vuodessa. Siksi nettikasinoiden on tärkeää pysyä hakukoneoptimoinnin uusimpien suuntausten perässä. Niiden on pystyttävä mukauttamaan strategiansa nopeasti ja tätäkin varten SEO-budjetti on iso osa markkinointibudjetista.
Seuraamalla meitä sosiaallisessa mediassa saat tietoosi aina uusimmat vinkit, työkalut ja oppaat.
Seuraa meitä Facebookissa:
Seuraa meitä Twitterissä:
Poista 24 tunniksi: